Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів із зарубіжної літератури
Рівні
навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Оцінювання
навчальних досягнень учнів
|
Початко-
вий
|
1
|
Учні відтворюють матеріал
на елементарному рівні, називаючи окремий літературний факт або явище.
|
|
2
|
Учні розуміють
навчальний матеріал на елементарному рівні його засвоєння, відтворюють якийсь
фрагмент окремим реченням.
|
|
3
|
Учні
сприймають навчальний матеріал, дають відповідь у формі зв’язного
висловлювання (з допомогою вчителя).
|
Середній
|
4
|
Учні
володіють літературним матеріалом на початковому рівні його засвоєння,
відтворюють незначну його частину, дають визначення літературного явища без
посилання на текст.
|
|
5
|
Учні
володіють матеріалом та окремими навичками аналізу літературного твору, з
допомогою вчителя відтворюють
матеріал і наводить приклади з тексту.
|
|
6
|
Учні володіють
матеріалом, відтворюють значну його частину, з допомогою вчителя знаходять
потрібні приклади у тексті літературного твору.
|
Достатній
|
7
|
Учні володіють
матеріалом і навичками аналізу лiтературного твору за поданим учителем
зразком, наводять окремі власні приклади на підтвердження певних суджень.
|
|
8
|
Учні
володіють матеріалом, навичками текстуального аналізу на рівні
цілісно-комплексного уявлення про певне літературне явище, під керівництвом
учителя виправляють допущені помилки й добирають аргументи на підтвердження
висловленого судження або висновку.
|
|
9
|
Учні володіють
матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу художнього твору, систематизують
та узагальнюють набуті знання, самостійно виправляють допущені помилки,
добирають переконливі аргументи на підтвердження власного судження.
|
Високий
|
10
|
Учні
володіють матеріалом та навичками цілісно-комплексного аналізу літературного
твору, виявляють початкові творчі здібності, самостійно оцінюють окремі нові літературні
явища, знаходять і виправляють допущені помилки, працюють з різними джерелами
інформації, систематизують та творчо використовують дібраний матеріал.
|
|
11
|
Учні на
високому рівні володіють матеріалом, вміннями і навичками аналізу художнього
твору, висловлюють свої думки, самостійно оцінюють різноманітні явища
культурного життя, виявляючи власну позицію щодо них.
|
|
12
|
Учні вільно
володіють матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору,
виявляють особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень
різноманітних навчальних завдань, до використання набутих знань та вмінь у
нестандартних ситуаціях, схильність до літературної творчості.
|
Вимоги
до оцінювання контрольних творів
Рівень
|
Бали
|
Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів
|
Грамотність
|
||
Припустима кількість орфографічних і пунктуаційних
помилок
|
Припустима
кількість лексичних, граматичних і стилістичних
помилок
|
||||
Початковий
|
1
|
Побудованому учнем (ученицею) тексту бракує зв’язності
й цілісності, урізноманітнення потребує лексичне та граматичне оформлення
роботи
|
15-16
і більше
|
9-10
|
|
2
|
Побудоване учнем (ученицею) висловлювання
характеризується фрагментарністю, думки викладаються на елементарному рівні;
потребує збагачення й урізноманітнення лексика і граматична будова мовлення
|
13-14
|
|||
3
|
Учневі (учениці) слід працювати над виробленням умінь
послідовніше й чіткіше викладати власні думки, дотримуватися змістової та
стилістичної єдності висловлювання, потребує збагачення та урізноманітнення
лексика й граматична будова висловлювання
|
11-12
|
|||
Середній
|
4
|
Висловлювання учня (учениці) за обсягом складає дещо
більше половини від норми і характеризується певною завершеністю, зв’язністю;
розкриття теми має бути повнішим, ґрунтовнішим і послідовнішим; чіткіше мають
розрізнюватися основна та другорядна інформація; потребує урізноманітнення
добір слів, більше має використовуватися авторська лексика
|
9-10
|
7-8
|
|
5
|
За обсягом робота учня (учениці) наближається до норми,
загалом є завершеною, тему значною мірою розкрито, проте вона потребує
глибшого висвітлення, має бути увиразнена основна думка, посилена єдність
стилю, мовне оформлення різноманітнішим
|
7-8
|
|||
6
|
За обсягом висловлювання учня (учениці) сягає норми,
його тема розкривається, виклад загалом зв’язний, але учневі ще слід
працювати над умінням самостійно формулювати судження, належно їх
аргументувати, точніше добирати слова й синтаксичні конструкції
|
5-6
|
|||
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно створює
достатньо повний, зв’язний, з елементами самостійних суджень текст, вдало
добирає лексичні засоби, але ще має вдосконалювати вміння чітко висвітлювати
тему, послідовно її викладати, належно аргументувати основну думку
|
4
|
5-6
|
|
8
|
Учень (учениця) самостійно будує достатньо повне, осмислене
висловлювання, загалом ґрунтовно висвітлює тему, добирає переконливі
аргументи на їх користь, проте ще має працювати над урізноманітненням
словника, граматичного та стилістичного оформлення роботи
|
3
|
|||
9
|
Учень (учениця) самостійно будує послідовний, повний, логічно викладений
текст; загалом розкриває тему, висловлює основну думку; вдало добирає
лексичні засоби, проте ще має працювати над умінням виразно висловлювати власну
позицію і належно її аргументувати
|
1+1
(негруба)
|
|||
Високий
|
10
|
Учень (учениця) самостійно будує
послідовний, повний текст, ураховує комунікативне завдання, висловлює власну
думку, певним чином аргументує різні погляди на проблему, робота
відзначається багатством словника, граматичною правильністю, дотриманням
стильової єдності й виразності тексту
|
1
|
3
|
|
11
|
Учень (учениця) самостійно будує послідовний, повний
текст, ураховує комунікативне завдання; аргументовано, чітко висловлює власну
думку, зіставляє її з думками інших, уміє пов’язати обговорюваний предмет із
власним життєвим досвідом, добирає переконливі докази для обґрунтування тієї
чи іншої позиції з огляду на необхідність розв’язувати певні життєві
проблеми; робота відзначається багатством словника, точністю слововживання,
стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю
|
1 (негруба)
|
2
|
||
12
|
Учень (учениця) самостійно створює яскраве, оригінальне
за думкою та оформленням висловлювання відповідно до мовленнєвої ситуації;
повно, вичерпно висвітлює тему; аналізує різні погляди на той самий предмет,
добирає переконливі аргументи на користь тієї чи іншої позиції, використовує
набуту з різних джерел інформацію для розв’язання певних життєвих проблем;
робота відзначається багатством слововживання, граматичною правильністю та
різноманітністю, стилістичною довершеністю
|
–
|
1
|
Немає коментарів:
Дописати коментар