Буктрейлер - сучасна форма реклами книги.
Всі
ми звикли до звичайного способу зацікавити книгою - книжкової виставки. Це,
коли книги красиво стоять на поличках. Але зараз з'являються все нові і нові
форми роботи в бібліотеках. Спочатку це були віртуальні виставки, а тепер
- це буктрейлер. Що ж це таке?
З
англійської book - це
книга, trailer - тягач, причіп,
призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на
причепі. А простіше кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами
книги, кліп по книзі. Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про
книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання.
За
кордоном буктрейлери з'явилися в 2002 році, а популярність здобули з розвитком YouTube та його аналогів. Вперше на
публіці ролик був показаний в 2003 році. Це був буктрейлер до десятого романа
вампірської саги Крістін Фіхан «Темна симфонія». Тоді це більше нагадувало
музичний кліп, ніж ефективну атаку на свідомість споживача. Зараз в США над
створенням буктрейлерів працюють провідні кіностудії. В Росію та Україну цей
спосіб просування книги прийшов у 2009 році, але залишається швидше екзотичною
заморською новинкою, ніж актуальним способом просування книг.
Першими
просувати буктрейлери стали книжні видавництва, побачивши в цьому ресурсі новий
інструмент для книжкового бізнесу (в Україні це видавництво «Грані Т»). Потім
цю ідею підхопили бібліотекарі. Проводяться конкурси буктрейлерів. У Херсоні у
вересні 2012 проводився конкурс на кращий буктрейлер серед бібліотек
Херсонської ЦБС.
Дітей
частенько залучають до створення буктрейлерів. Судячи з їх якості та дитячої
фантазії, їм це явно приносить велике задоволення.
На сьогоднішній день
жанр буктрейлера зробив великий крок вперед. Із звичайних презентацій в стилі Power Point він перетворився на
справжнє мистецтво. Як же створити буктрейлер? Нічого складного, потрібно лише
виконати кілька порад.
Шість
кроків для створення буктрейлера
1. Вибір
книги для реклами. Мотивацій у виборі книг для створення буктрейлера може бути
безліч. Це - реклама нових книг, просування книг-ювілярів, створення
буктрейлерів, приурочених до дат і подій, є навіть буктрейлера книжкових
виставок.
2. Створення
сценарію до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет - це основа
Вашого відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і
вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж
буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Тому до написання тексту сценарію потрібно підходити особливо ретельно.
Увага! Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3-4
хвилин, так як це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача - потенційного
читача.
3. Наступний
етап роботи - добрати
матеріали для відеоряду. Для буктрейлера можна підібрати малюнки, відсканувати
ілюстрації книги, зняти власне відео або знайти потрібне в мережі Інтернет (пам'ятаємо про
авторське право!). Завантажені відеофайли потрібно конвертувати у формат avi. Для цього
можна використати безкоштовну універсальну програму для конвертування файлів
відео, аудіо та зображень Format Factory. За необхідності її можна завантажити
з Інтернету (http://www.pcfreetime.com).
4. Записати
озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і редагування
звуку можна використовувати програму Sound Forge.
5. Для
роботи з відео потрібно вибрати програму. Для початківців можна використовувати
програму Windows Movie Maker. Ця програма є на всіх ПК,
так як входить в пакет Microsoft Windows. Програма Movie Makerздатна брати і обробляти відеофайли з цифрової відеокамери, створювати
із зображень слайд-шоу, додавати до відео заготовки, титри, звук, вирізати
необхідні фрагменти і склеювати їх, створюючи при цьому ефектні переходи від
фрагмента до фрагмента. Широко використовується для створення кліпів,
відеопрезентацій та обробки аматорського відео.
6. Заключний
етап - відеомонтаж. Вирізати / склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову
доріжку, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи.
В
результаті буктрейлер можна рекламувати в Інтернеті, блогах, на форумах, у
популярних соціальних мережах.
Чи
можливо зацікавити читанням через буктрейлери - велике питання. Але вхопитися
за цю ниточку все ж варто. Адже це наша спільна справа - пробуджувати інтерес і
любов до Книг.
Немає коментарів:
Дописати коментар