Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в
закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації
освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році
Зарубіжна література
У
2018/2019 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5 – 9 класах
здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий
дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від
07.06.2017 № 804;
у 10 класі – за новими навчальними програмами (рівень стандарту та
профільний рівень), що затверджені наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407;
в 11класі – за програмою,
затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 № 1021, крім рівня стандарту та академічного рівня
зі змінами 2016 року.
Навчальна
та методична література із зарубіжної літератури, рекомендована МОН України,
зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних
посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, що розміщений
на офіційному сайті МОН України, Інституту модернізації змісту освіти.
Основою для календарно-тематичного планування
уроків зарубіжної літератури є чинні програми. Учитель має право самостійно
розподіляти години на текстуальне
вивчення творів, розвиток мовлення, позакласне читання, ураховуючи визначену
кількість годин на опрацювання конкретного розділу. Учитель має змогу вільно
і творчо підійти до організації навчальної діяльності на уроках зарубіжної
літератури з урахуванням конкретних умов викладання, читацьких інтересів учнів.
Викладання
зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти здійснюється українською мовою. Твори зарубіжних
письменників у курсі зарубіжної літератури вивчаються в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення
перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні (англійською,
німецькою, французькою тощо). За наявності необхідних умов бажаним є розгляд
художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовами оригіналів. У такому разі
предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення володіння учнями іноземними та іншими мовами.
З метою
систематизації та упорядкування навантаження учнів протягом навчального року
подаємо рекомендовану кількість видів контролю в процесі вивчення зарубіжної
літератури в кожному класі. Поданий у таблиці розподіл годин є мінімальним і
обов’язковим для проведення в кожному семестрі. Учитель на власний розсуд може
збільшити кількість видів контрою відповідно до рівня підготовленості учнів,
особливостей класу тощо.
Класи
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|||||
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Контрольні
роботи у формі:
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
·
контрольного класного твору;
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
·
виконання інших завдань (тестів, відповідей на
запитання)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Уроки розвитку
мовлення* (у+п)
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
·
Уроки позакласного
читання
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
Обов’язкова кількість
видів контролю із зарубіжної літератури у 10 класі
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Рівні
|
стандарту
|
профільний
|
||
Контрольні
роботи у формі:
|
2
|
2
|
4
|
4
|
·
контрольного класного твору*;
|
1
|
1
|
1
|
1
|
·
виконання інших
завдань (тестів, відповідей на запитання)
|
1
|
1
|
3
|
3
|
Уроки розвитку мовлення**
|
2 (1у+1п; у межах текстуального
вивчення)
|
2 (1у+1п; у межах текстуального
вивчення)
|
3
(1у+2п)
|
3
(2у+1п)
|
Уроки позакласного
читання
|
1
|
1
|
3
|
3
|
Перевірка
зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
Обов’язкова кількість
видів контролю із зарубіжної літератури в 11 класі
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
|
Рівень стандарту
|
Академ. рівень
|
Профільний рівень
|
|||
Контрольні
роботи у формі:
|
2
|
2
|
3
|
3
|
4
|
4
|
·
контрольного класного твору;
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
·
виконання інших
завдань (тестів, відповідей на
запитання)
|
1
|
1
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Уроки розвитку мовлення*
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
3
1у+2п
|
3
2у+1п
|
Уроки позакласного
читання
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
У 8 – 9 класах з поглибленим вивченням зарубіжної
літератури пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та уроків
розвитку мовлення (на розсуд учителя визначається кількість і види контрольних
робіт).
*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку
мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового. Умовне
позначення в таблиці – (у + п).
Під час оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати
наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність;
уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення
орфографічного режиму).
Оцінку за ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному
класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до
найближчої тематичної.
У разі відсутності учня на уроці протягом місяця рекомендуємо в колонці за
ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка за контрольний твір із зарубіжної
літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку
виставляють у колонці з датою написання роботи, надпис у журнальній колонці «Твір» не робиться.
Орієнтовний обсяг письмового твору, складеного
учнем
Клас
|
Кількість сторінок
|
5-й
|
0,5–1,0
|
6-й
|
1,0–1,5
|
7-й
|
1,5–2,0
|
8-й
|
2,0–2,5
|
9-й
|
2,5–3,0
|
Орієнтовний обсяг письмового твору (рівень стандарту, академічний
рівень)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,0–3,5
|
Орієнтовний обсяг письмового твору
(філологічний напрям: профіль – українська
філологія)
Клас
|
Кількість сторінок
|
10-й
|
3,0–3,5
|
11-й
|
3,5–4,5
|
Оцінку за читання напам’ять поетичних або
прозових творів із зарубіжної літератури виставляють у колонку без дати з
надписом «Напам’ять».
Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні
фахові видання: журнали «Всесвітня література в школах України», «Зарубіжна
література в школах України», газету «Зарубіжна література» тощо.
Директор департаменту загальної середньої
та дошкільної освіти Ю. Г. Кононенко
Немає коментарів:
Дописати коментар