понеділок, 20 серпня 2018 р.


5 креативних методів дізнатися,як учні засвоюють ваші уроки

Фідбеки
Як отримати від учнів якісний зворотний зв’язок, щоб дізнатися, що вдається їм добре, а що потребує додаткових пояснень? Стандартне опитування не завжди може бути ефективним. Тоді на допомогу прийдуть креативні фідбеки (від англ. feedback — зворотний зв’язок). Вони перетворюють процес оцінювання на частину навчального процесу та втягують школярів у конструктивний діалог.

«Піца»
Намалюйте на ватмані чи дошці коло. Розділіть його на чотири частини-сектори. Зверху кожного «шматочка» цієї імпровізованої «піци» напишіть твердження: «Мені зрозуміло все, про що говорив учитель», «Мені було цікаво на цьому уроці», «Інформація була новою для мене», «Мені подобається тут і я чекаю наступних уроків/занять».
Тепер запропонуйте кожному учню поставити чотири цятки — біля кожного твердження. Поясніть їм, що чим ближче цятка до середини «піци», тим більше вони згодні з твердженням.
Навіщо?
Такий фідбек займає зовсім небагато часу (2-5 хвилин), проте дасть вам загальний зріз знань і вражень класу. Завдання такого типу не викликають внутрішнього супротиву в дітей. Адже не вимагають ніяких надзусиль: поставити цятку — це нескладно та швидко.
Водночас, для вас така «піца» є діагностикою власної роботи. Якщо в результаті цятки знаходяться на периферії, варто подумати про зміни вмісту уроку та доступніший виклад для дітей, нові методи чи розвантажувальні трихвилинні ігри.
За потреби, якщо хочете отримати детальніший фідбек від класу, можна намалювати більше секторів.

«Долонька»
Для кого? Молодша школа.
Запропонуйте дітям обвести контури руки на аркушах паперу. Кожен палець — це місце, де записують відповіді на запитання.
Вказівний палець — «Мій настрій», великий палець — «Що цікавого я вивчив сьогодні?», середній — «Що було важко? Які я мав труднощі?», безіменний — «Мені не сподобалося сьогодні», мізинець — «Що б я хотів ще вивчити? Що мені було б цікаво?»
Навіщо?
Завдання такого типу демонструють дітям ще змалку, що їхня думка цінна та буде врахована вами. Це спонукає їх вчитися обдумувати та висловлювати свої відчуття.
А оскільки це відбувається в ігровій формі, діти не переживають стрес і не думають, що їх хтось оцінюватиме. Ви налагоджуєте довірливі контакти та робите своєрідну діагностику успіхів, труднощів та навчальних потреб дітей.





«Сьогодні я…»
Для кого? Середня та старша школа.
Візьміть м’яку іграшку чи м’яч. Розкажіть смішну історію, чому саме цей персонаж тепер житиме в класі.
Наприклад: «Це Боб, кажан із Пенсильванії. Боб любить подорожувати, а ще його дуже цікавить усе нове. Хоча йому вже 300 років, він не перестає читати книги та пізнавати світ. Зараз ми будемо відповідати на запитання: «Чого я навчився сьогодні?» та «Що мене здивувало, вразило, надихнуло сьогодні?», і передаватимемо Боба один одному».
Діти відповідають на запитання та кидають іграшку. При цьому називають ім’я учня, якому вони передають слово. Аж поки іграшка не повернеться до вчителя.
Навіщо?
Історії та цікаві традиції запам’ятовуються. Учні охочіше долучаються до чогось, що має своє пояснення, здається їм близьким.
Такі фідбеки виконують дві функції: згуртування класу та отримання загальної інформації про те, що найбільше зацікавило учнів. Їхні відповіді допоможуть вам зорієнтуватися, як втримувати увагу класу та мотивувати навчатися.


«Дерево»
Для кого? Середня та старша школа.
Намалюйте на ватмані дерево з корінням та кроною. Роздайте дітям по два стікери одного кольору та по два — іншого. Завдання — написати дві речі, які запам’яталися чи сподобалися на уроці, і дві — що не сподобалися чи були нецікаві. Перші стікери діти ліплять на кроні дерева, другі — біля коріння.
Щоб гарантувати учням анонімність та спонукати їх до більшої щирості, не просіть їх підписувати стікери чи читати написане вголос. Просто подякуйте та пообіцяйте, що прочитаєте написане згодом.
Навіщо?
Такий тип фідбеків дає розширену інформацію про те, що цікавить учнів, а що здається їм нудним.
Крім того, за умови анонімності, учні можуть написати свою думку про ваш стиль викладання та особливості подання матеріалу. Це дасть широке поле для роздумів та пошуку нових рішень у викладацькій практиці.

«Валіза»
Для кого? Середня та старша школа.
Найкраще робити цей тип фідбека перед канікулами. Запропонуйте дітям намалювати валізу чи рюкзак — кому що більше до вподоби.
Усередині валізи учні малюють, пишуть слова чи речення. Усі вони є відповідями на запитання: «Що ти забираєш із собою з цього предмета?» Для тих, хто невдовзі закінчує школу, запитуйте так: «Що ти забираєш із собою зі школи?»
Навіщо?
Це допоможе в творчій формі підсумувати час, проведений у школі, переосмислити значення навчання та дружби.


Немає коментарів:

Дописати коментар